Wat mag u verwachten?

In de volgende lijst omschrijf ik wat u zoal van mij mag verwachten. Deze lijst verantwoordelijkheden is een algemeen overzicht en kan wijzigen bij de verschillende opdrachten. De verantwoordelijkheden zijn van een aantal factoren afhankelijk. U moet hierbij denken aan bijvoorbeeld; is de opdracht aan land of op een schip? Hoeveel gasten zijn er te verzorgen? Wat zijn de wensen van u en uw gasten? Hoeveel andere medewerkers zijn er ingehuurd?  

Verantwoordelijkheden:

  • Menu planning (in overleg met u en/ of uw gasten voor dat de uitvoering is)

  • Verwerken en rekening houden met dieetwensen

  • Afspreken en managen van het foodbudget

  • Inkopen doen

  • Koken van de gerechten

  • Schoonhouden van keuken of kombuis

  • Afwassen van de gebruikte materialen

  • Werken volgens de wettelijk geldende hygiëne (H.A.C.C.P.) en veiligheidsnormen en regels

  • Verwijderen van afval tijdens en aan het einde van iedere dag

  • Hulp bij het uitserveren van de hapjes en gerechten ( afhankelijk van het aantal gasten en waar we zijn gesitueerd )

  • een duidelijke offerte en afspraakbevestiging

Kleding:

Tenzij anders aangegeven werk ik in kokskleding bestaande uit: zwarte koksbroek, witte koksjas, witte sloof.

Materialen:

Ik neem mijn eigen messenset mee naar iedere opdracht, mochten er andere en of specifieke materialen nodig zijn om te koken, neem ik deze mee. Voor bepaalde gerechten heb ik speciale apparatuur nodig. Mocht deze niet aanwezig zijn en ik deze niet kunnen verzorgen, is het natuurlijk mogelijk om, in overleg met u, deze in te huren.

Inkopen en foodbudget:

Als uw privé chef de cuisine maak ik tijd om met u en eventueel uw gasten de culinaire wensen en dieetwensen te inventariseren. Vervolgens maak ik een menuvoorstel dat ik graag met u bespreek. Als chef maak ik gebruik van lokale ingrediënten, ingrediënten die typisch zijn voor een seizoen, een land of een streek. De beste gerechten komen echter vaak tot stand met de beste ingrediënten die op die dag op de markt te verkrijgen zijn, met uw vertrouwen en wensenlijst hoop ik op de vrijheid om van de mooiste dagverse ingrediënten, spraakmakende gerechten te maken, soms gerechten die we niet eerder gepland hadden.

Ik werk met een samen met u overeengekomen budget voor de inkoop, dit budget bespreken we op basis van de besproken menuwensen en altijd voor aanvang van de opdracht. Om op de juiste wijze de inkoop te kunnen doen is het foodbudget altijd een vooraf betaald bedrag. Uiteraard overleg ik aan u de inkoopfacturen om de inkoop te verantwoorden.

Bij opdrachten langer dan een week, bespreken we aan het einde van de eerste week de inkoop resultaten en komen het budget voor de volgende week overeen.

Food waste:

Als chef de cuisine probeer ik altijd om food waste te voorkomen, helaas weet ik dat onder sommige omstandigheden het moeilijk is om waste te voorkomen. Mocht u van te voren weten dat er lastige omstandigheden zoals weinig koeling vraag ik u deze kenbaar te maken. Zo kan ik creatief zijn en de juiste ingrediënten kopen en volledig te gebruiken.

Kosten:

De kosten voor mijn diensten zijn afhankelijk van een aantal factoren. Een van die factoren is de lengte van de opdracht maar ook het aantal gasten en welke materialen ik moet verzorgen. In de basis factureer ik mijn diensten per uur, per dag, per week of per maand. De benodigde materialen, reis- en verblijfkosten en inkoop factureer ik apart.

De factuur is dus als volgt opgebouwd, aantal gewerkte uren,dagen, reis- en verblijfkosten, materialen, inkoop ingrediënten, BTW en eventueel andere bijkomende kosten.

Betaling van mijn diensten geschiedt altijd onder verstrekking van een factuur en is mogelijk per bank, per pin of creditcard. De betaling is altijd na afloop van de opdracht. De kosten voor het inkoopbudget en materiaal wordt vooruit gefactureerd en voldaan.